Anticimex breidt uit in Benelux

Anticimex versterkt zijn positie in de Benelux door het verwerven van SGS Pest Control en Fumigations

Nieuws 18-12-2019 10:42

Anticimex kondigt vandaag de overname aan van SGS Pest Control en Fumigations (PCO) in Nederland, België en Luxemburg. SGS Pest Control  en fumigations is opgericht in 1982 en opereert vanuit vestigingen in Melsele (België) en Beuningen (Nederland). De overname zal ongeveer € 13M aan omzet en 100 medewerkers aan Anticimex in de Benelux toevoegen. De transactie wordt naar verwachting in januari 2020 voltooid.

Persbericht -  Stockholm, Zweden, 18 december 2019

Reactie op de aankondiging van vandaag, Dick Bisschop, Managing Director Anticimex Nederland:

"Samenwerken met het team van SGS Pest Control in Nederland  is een strategisch belangrijke aanwinst en zal onze positie op de Nederlandse markt versterken. SGS Pest Control heeft de afgelopen jaren een aanzienlijke positie opgebouwd op de Nederlandse markt met een hoge serviceniveau en een hoog niveau van professionaliteit bij de werknemers. We verwelkomen graag onze nieuwe collega's bij Anticimex en kijken ernaar uit om gezamenlijk hoogwaardige ongediertebestrijdingsdiensten en onze marktleidende slimme technologie aan onze nieuwe klanten te bieden. "

In reactie op de transactie zei Frankie Ng, CEO van SGS :
"Deze verkoop is in lijn met de evolutie van ons portfolio. We zijn de werknemers en het management van de PCO-activiteiten in Nederland en België dankbaar voor hun bijdrage en prestaties die de afgelopen 37 jaar zijn behaald. We hebben in Anticimex de best mogelijke partner gevonden om het toekomstige succes van dit bedrijf voort te zetten."

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Dick Bisschop, Managing Director Anticimex Nederland  + 31 653 79 66 38  Dick.bisschop@anticimex.nl
Jarl Dahlfors, President en CEO van Anticimex Group, + 46 70 607 2051,  Jarl.dahlfors@anticimex.com

Over Anticimex
Anticimex is the modern pest control company. Door middel van preventie, nieuwe technologie en duurzame oplossingen voldoen we aan de nieuwe eisen voor gezonde omgevingen, zowel voor particulieren als voor bedrijven. Anticimex telt wereldwijd ongeveer 7.000 werknemers en bedient meer dan 3.000.000 klanten. De totale opbrengsten in 2018 bedroegen ongeveer $ 670M. Lees meer op  www.anticimex.com.

Gepubliceerd op: 18-12-2019 10:42